Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie informuje, że w ciągu całego roku szkolnego przyjmowane są wnioski na zasiłek szkolny z powodu zdarzenia losowego.
Zdarzeniem losowym jest w szczególności: nieszczęśliwy wypadek, choroba ucznia lub członków rodziny, śmierć najbliższego członka rodziny, inne nagłe okoliczności losowe, które mogą mieć wpływ na pogorszenie sytuacji materialnej.
O zasiłek szkolny można ubiegać się w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące od wystąpienia zdarzenia uzasadniającego przyznanie tego zasiłku.
W przypadku ubiegania się o pomoc materialna zasiłek szkolny dla ucznia do wniosku należy dołączyć:
- Dokumenty niezbędne do określenia źródła i wysokości dochodu w rodzinie.
- Zaświadczenie ze szkoły o podjęciu lub kontynuowaniu nauki.
- Dokumenty potwierdzające fakt wystąpienia zdarzenia losowego.
- Faktury i rachunki imienne oraz inne dokumenty potwierdzające przejściowo trudną sytuację materialną w rodzinie ucznia z powodu zdarzenia losowego.